středa 6. září 2017

přečteno za měsíc ČERVENEC a SRPEN | 2017

Vítejte v mém kruhu bezpečí, zde si řekneme jen pravdu a nebudeme se za nic soudit.
*foxi přebírá žezlo*
Tento příspěvek si můžete přečíst, protože jsem pyšná na počet knih, 
které jsem minulý měsíc minulé dva měsíce přečetla. 

     "Prázdninové" měsíce červenec a srpen se projevily zde na Liščině knihovničce poměrně výrazně, a to docela zanedbanou aktivitou v podobě jen šesti článků. Omluvou mi budiž, že v rozmezí čtrnácti dnů jsem zde psala pár krátkých vět téměř denně, protože jsem se začátkem srpna účastnila Tome Topple readathonu. Jeho průběh si můžete přečíst zde, ale kromě toho na žádnou v posledních dvou měsících přečtenou knihu reakci (natožpak recenzi) ještě nenajdete. Pokusím se to alespoň částečně napravit. A zatím, cože jsem to vlastně četla?

   
 

     Napříč posledními dvěma měsíci jsem se konečně dostala k poctivému re-readingu celé série Harryho Pottera od J.K. Rowling. Pro mě veliký úspěch, protože některé díly, jmenovitě pátý a šestý, jsem nejspíš četla jen dvakrát, a v angličtině šlo krom prvních dvou dílů o mé poprvé. Všechny knihy série jsem četla vždy se sluchátky v uších a na svém více než deset let starém iPodu (je nezničitelný ♥) poslouchala audiobook namluvený Stephanem Fryem. On čte příběh tak krásně! Vřele proto tuto kombinaci doporučuji. Poslouchat audiobook zároveň při čtení mi také pomáhá lépe se soustředit po delší časové úseky. Jak lze vidět, ještě mi na seznamu chybí poslední kniha, kterou mám aktuálně rozečtenou. ^.^

   

     Kromě Pottera jsem dočetla ještě další čtveřici knih. S trochu štěstí uvidíte na všechny čtyři recenzi už v září, ale realisticky mohu slíbit alespoň polovinu. ^▽^ První z nich, Vegetariánku od Hang Kang vydanou nakladatelstvím Odeon, jsem začala číst už v červnu. O knize jste se možná prvně doslechli hlavně díky jejímu nečekanému získání ceny Man Booker International a následující rok nebylo slyšet na BookTube o ničem jiném. Hype přivedl k Vegetariánce i mě, nehledě na to, že odeonská edice Světová knihovna už prakticky zaručuje minimálně dobrý čtecí zážitek. ^.~

     Dále jsem dokončila Barevný závoj W. Somerset Maughama z edice Pozdní sběr nakladatelství Prostor. Budu zcela upřímná, po knize jsem sáhla jen ze tří důvodů: nádherné zpracování, zajímavá anotace a 25% sleva na vše před rekonstrukcí Neoluxoru na Chodově. ^▽^ Rozhodně jsem zvolila dobře! Příběh se nevydal cestou, jakou bych očekávala, což bylo moc příjemným překvapením. Spolu s Barevným závojem jsem si ze stejné edice pořídila i Svědomí proti násilí od Stefana Zweiga, tak uvidíme, jak mě i další krásně oděné klasiky z dvacátého století osloví. ^.^

     A provolejme sláva, s Chiki jsme se konečně dostaly ke knize, která u nás vyhrála tag vyzkoušej kapitolu v loňském roce pro společné čtení (buddy reading). Trvalo nám to dlouho, ale zvládly jsme to! A stálo to za to. The Black Prism (Černý arcimág) od Brenta Weekse má své mouchy, přesto rozhodně stojí za přečtení. Pokud máte rádi svižnou fantasy sledující více postav, vřele doporučuji přečíst. Série Lightbringer (Světlonoš) čeká v angličtině na vydání posledního (pátého) dílu a v češtině si můžete přečíst přeložené první tři knihy od nakladatelství Fantom Print.

     Když už jsme u těch fantasy se zajímavým magickým systémem, má poslední srpnová nePotterovská kniha byl Warbreaker (Vyjednavač). Neuvěřitelné je, že je to letos má první kniha od Brandona Sandersona. Jako obvykle autor vymyslel svět, který je sice zcela fiktivní, ale tak nějak dává smysl. A každá kniha tohoto autora stojí za přečtení. Sandersonovi knihy u nás překládá nakladatelství Talpress, a přestože aktuálně Vyjednavače seženete jen málokde, s rostoucí popularitou autora i u nás v Čechách bych předpokládala, že brzy dojde na dotisk.

     Ve shrnutí byl tento dvojměsíc literárně velice dobrý. Až neobvykle. Mnou nejhůře hodnocená kniha dostala po třech tlapkách, a tou byl HP #03 (má nejméně oblíbená v sérii jak v dětství tak i v dospělosti). Tak se ve shrnutí uvidíme zas za měsíc. Nebo za dva, podle toho, jestli se zas budu zuby nehty držet jednoho autora / jedné série. Přeci jen, snažím se tu o alespoň nějakou různorodost obsahu, že ano. ^▽^

4 komentáře:

  1. Přiznávám se bez mučení, HP jsem kromě čtvrtého dílu (byl to čtvrtý?) vůbec nečetla. Knihy mám sice doma, ale jen smutně koukají z knihovny. Už si snad dva roky říkám, jak se do nich pustím..no, snad se nerozpadnou než k tomu dojde. :D
    Ostatní knihy neznám (mám se stydět? stydím se!), ale zaujal mě typ na audioknihy. Poslouchám občas pohádky (:D), ale už delší dobu přemýšlím, že bych si začala do mobilu ukládat i jiné příběhy, klidně nějakou detektivku, ať se pořádně bojím. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nejsi jediná, kdo HP nečetl. Důležitý je plán to v budoucnu změnit! ^▽^ Pokud jsi četla pouze Ohnivý pohár, tak jsi alespoň četla to nejlepší. Tedy, dle mého soudu. Každý má jiného nejoblíbenějšího Pottera. ^.~ I když čtení na přeskáčku bych nedoporučovala. ^▽^
      Podle mě jsou audioknihy úžasné, ale aplikuji je jen na příběhy, které jsem už jednou četla. Přednes vypravěče má velký vliv na prožitek a v audioknize není tak snadné se přirozeně pozastavit nad zajímavou myšlenkou, znovu si přečíst odstavec apod. Někomu to sedí i se zvýšenou rychlostí a při každodenních pracích. Šťastní to lidé, já mezi ně nepatřím. ^▽^

      Vymazat
  2. Moc pěkné čtecí skóre :) Úplně jsme dostala chuť si znovu přečíst Harryho Pottera, to je moje srdcová série, na které jsem vyrůstala :) A ráda bych zkusila i něco Brandona Sandersona :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To období srpna/září láká k přečtení HP hodně. Možná to bude tím, že v tomhle období každá kniha začíná. ^.^ Ale co si budeme povídat, Potter se dá číst kdykoli. ^▽^
      Pokud chceš zkusit Sandersona, ale nechceš se rovnou svěřit stránkově masivním sériím, možná bude Warbreaker (Vyjednavač) nejlepší volnou. The Final Empire (Finální říše) mi sice přišla trošku lepší, ale někdy je ideální začít u autora někde v polovině a postupem se pročítat k tomu nejlepšímu. ^▽^

      Vymazat

Jsem velice ráda za každý komentář, jen prosím, aby pod recenzemi nebyly spoilery z knihy, na kterou je recenze psaná, nebo z následujících dílů série. Moc děkuji. ^.^
Pokud si chcete promluvit o šokujících dějových zvratech, neváhejte mi napsat email nebo na Goodreads. ^.~