pondělí 1. ledna 2018

Pravou nohou do 2018

     Nebudeme si nic nalhávat. Rok 2017 byl pro Liščinu knihovničku už druhým a stihla jsem se projevit jako velice nezodpovědná autorka recenzí a příspěvků obecně. Mohla bych vyjmenovat všechny původce, které mou bídnou aktivitu zapříčinily, ale nezačínejme tento krásný, ničím nepošpiněný nový rok omluvami a výmluvami. Začněme raději alespoň částečně realistickými... sliby? Ne, to moc evokuje blížící se volby (už zase). Tak předsevzetí? To je jako "začnu cvičit" a už v prvním týdnu to vzdát. Upravovatelnými cíly? To zní jako zcela pravdivý termín.

     Co minulý rok (i ten předešlý) opravdu nefungovalo, byla představa, že budu schopná přečíst alespoň jednu knihu týdně a následně na ni napsat ještě v tom samém týdnu recenzi. Později jsem se dokonce rozhodla recenzovat jen knihy, které nebudou mít více než tři tlapky (hvězdičky), protože nerada dlouze mluvím o knihách, které se mi vyloženě nelíbily nebo byly "meh". Tím jsem neprospívala nikomu, ale především sobě. Proč se toto sousto stalo příliš velkým, přestože se tak zprvu nezdálo? Jsem příliš výřečná a chci, aby to, co píšu, mělo hlavu a patu. Ve výsledku jsem musela víc času věnovat psaní článků a méně čtení knih a celá tato činnost se stala nepříjemnou povinností. Proto bych ráda v roce 2018 dala proveditelnější cíl 52:2, tedy kniha každé dva týdny a pokud se mi bude líbit, napíšu na ni recenzi. Dále pokud pojedu na dovolenou, nebudu se snažit psát články v předstihu a číst 300 stran denně po celodenním dni v práci. Akorát by to dopadlo tak, že zas přestanu číst úplně. ^▽^

     Abych však alespoň zmínila hříšné knihy, které mi nepřinesly pocit naplnění a v některých případech jsem je dokonce musela přestat číst předčasně, budu pravidelně každé čtvrtletí (pokud ne měsíčně) pokračovat v souhrnných článcích, ve kterých se budu knihám věnovat alespoň trošku. 

     Dále jsem neužívala tabulky, kterou připravila Sophie z YT kanálu Portal in Pages (tabulku pro  rok 2018 najdete u jejího videa zde), která mi měla pomoci analyzovat, co čtu; hlídat si, po kterých knihách sahám, nebo naopak zjistit, které knihy opravdu čtu s radostí a mám se jim věnovat spíš. Proto jsem si do svého BuJo (jistá forma diáře) zapsala jako měsíční opakující se úkol aktualizování této tabulky. To kdybych na její existenci opět zapomněla. Navíc ji mám na google disku, takže vždy u počítače po ruce.

     V neposlední řadě jsem se rozhodla zmínit svůj v loňském roce objevený koníček, kterému bych se chtěla věnovat i nadále, a to překládání. Nejprve jsem zvažovala, zda by mých služeb nechtěla využít nějaká nadace (přeci jen se v chemické a biologické terminologii trochu vyznám) nebo se dále věnovat jen překládání pro svou vlastní zábavu (třeba si potom Chiki přečte knihu, která v češtině nevyšla ^▽^), ale potom mě napadlo, že bych se vlastně mohla věnovat překladu například veřejně přístupných rozhovorů s autory i zde na Liščině knihovničce. Tedy za předpokladu, že je nechrání copyrighte a je to zcela legální...

     Tolik v Novém roce k novému roku. Čas začít psát na nepopsaný list. ^.^

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem velice ráda za každý komentář, jen prosím, aby pod recenzemi nebyly spoilery z knihy, na kterou je recenze psaná, nebo z následujících dílů série. Moc děkuji. ^.^
Pokud si chcete promluvit o šokujících dějových zvratech, neváhejte mi napsat email nebo na Goodreads. ^.~