středa 24. srpna 2016

T5W - knihy, které chci přečíst do konce roku

     Hned týden po posledním Top 5 Wednesday je zde další. Pohleďme na foxi, náhle zodpovědnou "mladou" blogerku. Ještě chvíli a mohla bych se cítit povinována přispívat T5W s jistou pravidelností! Ó, běda! ^.~ Ale teď ve vší vážnosti ke knihám, které bych si opravdu ráda přečetla před příchodem roku 2017.

     Nebyla bych to já, abych si nekomplikovala život, proto řada z těch knih, které prošly finálním proškrtáváním (a že to bylo těžké; zatím co píšu tento odstavec, pořád mám před sebou devět názvů), je prvním dílem ze série. A všichni knihomolové víme, jak to potom s přečtením "jedné" knihy dopadá. Ehm...

     V závislosti na tom, co jsem právě zmínila, si jako první volím tebe, Viciousi (GR*)! (Nebylo by fajn, kdyby vyšla hra Book Go, ve které bychom lovili knihy ve volné přírodě? Nebylo, foxi, vypila jsi moc Earl Greye a jsi překofeinovaná. Teď mluvíš sama se sebou a ve druhé osobě.) Bohužel, tato kniha zatím nemá datum vydání pro překlad, ale jiná kniha od V. E. Schwab, Darker Shade of Magic (Temnější tvář magie; GR / DK) by se měla v knihkupectví objevit koncem září 2016 díky nakladatelství Argo! Ta neprošla právě díky skutečnosti, že jde první díl série, ale ještě se uvidí. ^.~

     Další volím Sandesonovo Elantris (GR / DK), které dorazí s "trochou" lidské naděje, jak by řekl Q z Papírových měst (Paper Towns; recenze), ještě v srpnu na pobočku levných učebnic (vřele tuto e-prodejnu doporučuji, pokud jste si ochotni na cizojazyčnou knihu nějaký ten pátek počkat; ceny jsou to nepřekonatelné). Překlad Elantris je již celou dekádu k dostání od nakladatelství Talpress. Nevybírám ze seznamu The Way of Kings (Cestu králůGR / DK), protože se pokouším být alespoň trošku realistická a nevybírat si knihy, které se blíží tvarem ke krychli.

     Jako třetí bych ráda zmínila "sérii" (už to začíná...) grafických románů Saga (SágaGR / DK) od Briana K. Vaughana a Fiony Staples. V češtině se dá koupit trademark paperback Volume 1 i 2 od BB art. Četla jsem první díl samostatného komiksu a věřte mi - stojí to za to. ♥

     Nejbolestivější (z důvodu nízké pravděpodobnosti přečtení) je The Black Prism (Černý arcimágGR / DK), na kterého láká ve svých videích Regan z Peruse Project už několik  měsíců. Bichličkovou sérii Lightbringer (Světlonoš) má na svědomí Brent Weeks a překlad zajistilo vydavatelství Fantom Print. Ráda bych si ještě letos přečetla alespoň první tři díly série, ale měla bych mít na paměti, že do konce roku zbývají jen čtyři měsíce. Tolik knih a tak málo času...

     A protože se mi můj seznam zdá stále příliš ambiciózní, poslední zmíněnou knihou jest The Fate of the Tearling (GR), třetí a poslední díl trilogie od Eriky Johansen, na jejíž první díl si můžete přečíst recenzi zde (publikovala jsem ji dnes, ale vy jste si ji mohli přečíst již před týdnem a půl; inception ^▽^) a na druhý díl tento pátek.

     Jak se znám, budu ráda, když zvládnu většinu, protože jsem náladový čtenář a proto tedy nepředvidatelně spontánní. Je nějaká kniha, kterou si prostě MUSÍM přečíst? Seznam kvalitního čtecího materiálu není nikdy dost dlouhý. ^.~

* GR = Goodreads (originál); DK = Databáze knih (překlad)

EDIT (28/08/2016): Rozhodně jsem nečekala, že se o existenci "Book Go" někdy dozvím, natož aby k tomu došlo tak rychle. Zde si o hře Chasseurs de livres můžete přečíst krátký článek.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem velice ráda za každý komentář, jen prosím, aby pod recenzemi nebyly spoilery z knihy, na kterou je recenze psaná, nebo z následujících dílů série. Moc děkuji. ^.^
Pokud si chcete promluvit o šokujících dějových zvratech, neváhejte mi napsat email nebo na Goodreads. ^.~