neděle 7. února 2016

Perličky edičního plánu CooBoo

     Nakladatelství CooBoo, které vydává překlady jedněch z nejpopulárnějších young adult knih, uveřejnilo ediční plán pro rok 2016, a tak jsme s kamarádkou samozřejmě poctivě přestaly s učením na zkoušky a důkladně prodiskutovaly budoucí přírůstky do naších knihovniček. Chtěla bych se podělit o pár knih, které mě zaujaly ať už proto, že jsem je četla, nebo proto, že si je letos přečíst rozhodně chci. A "co se letos peče v CooBoo"?

     O další díly se rozšiřuje série Throne of Glass - Skleněný trůn od Sarah J. Maas. První díl nesoucí název Skleněný trůn (recenze) CooBoo vydalo v srpnu loňského roku a setkalo se s takovým úspěchem, že letos přibudou hned tři díly! Půlnoční koruna (recenze) je na pultech knihkupectví od tohoto ledna, přesto třetího dílu, Dědičky ohně (recenze tento pátek), se dočkáme již v dubnu! Tím však přírůstky této série nekončí; ještě letos by měl vyjít překlad i k zatím poslednímu dílu jménem Queen of Shadows. Překvapuje mě jen, že není zmíněna sbírka povídek vydaná v originále pod názvem The Assassin's Blade. Sama autorka ji nazývá "nultou knihou" série a doporučuje se ji přečíst před čtením čtvrtého dílu.
(věnujme prosím chvilku zatím nejkrásnější obálce celé série ---> )

     Se Sarah J. Maas letos ale CooBoo ještě nekončí. První díl zcela nové série A Court of Thorns and Roses - Dvůr trnů a růží (recenze) bychom měli na stojanech knihkupectví vidět již tento podzim. První kniha je takzvaný retelling Krásky a zvířete, tedy je inspirována touto klasickou pohádkou.

     Kniha, u které si možná počkám na překlad, pokud mě do podzimu nepřemůže zvědavost, je Illuminae od Amie Kaufman a Jaye Kristoffa. O této knize bylo slyšet ve světě knih opravdu hodně, a vše, co zaslechlo mé ucho / přečetlo mé oko, byla jen chvála. Velmi doufám, že se v Cooboo budou držet netradičního obalu knihy z poloprůhledným svrchním přebalem, který tak sedí k neobvyklému zpracování obsahu.

     Láká mě také únorové Dám ti slunce od Jandy Nelson. Přiznávám, že nejsem příliš dychtivou čtenářkou contemporary, ale jednou za čas mě díky recenzím ostatních nějaký ten zástupce tohoto žánru zaujme. Synopse dává prostor k jedinečnosti, a to já v knihách velmi ráda.
   
     A také tu máme Stránky světa, o kterých jsem do včerejšího dne neslyšela a možná o to víc mě lákají. Toto fantasy, jehož překlad CooBoo nabídne toto léto, má na svědomí německý autor knih pro mládež, Kai Meyer. Jde o fantasy knihu o knihách, myslím, že není možné, abych ji vynechala. Navíc originální obal je pastvou pro oči a přestože na obsahu záleží nejvíce, mám prostě opravdu ráda krásné knížky. 

     To je sedm pro mě nejzajímavějších knih z letošního edičního plánu CooBoo. Souhlasíte s mým výběrem? Zapomněla jsem na něco, co bych si určitě měla přečíst?

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem velice ráda za každý komentář, jen prosím, aby pod recenzemi nebyly spoilery z knihy, na kterou je recenze psaná, nebo z následujících dílů série. Moc děkuji. ^.^
Pokud si chcete promluvit o šokujících dějových zvratech, neváhejte mi napsat email nebo na Goodreads. ^.~