sobota 31. prosince 2016

přečteno za měsíc PROSINEC | 2016

Vítejte v mém kruhu bezpečí, zde si řekneme jen pravdu a nebudeme se za nic soudit.
*foxi přebírá žezlo*
Tento příspěvek si můžete přečíst, protože jsem pyšná na počet knih, 
které jsem minulý měsíc přečetla. 

   

    Po delší době se opět navracím k měsíčnímu souhrnu přečtených knih, tentokrát pro měsíc prosinec.

   Nejprve jsem se dostala k dokončení jedné a k přečtení druhé YA knihy. Tou první je Steelheart (Ocelové srdce) od Brandona Sandersona, které jsem si velice užila. Jedná se o první díl z trilogie Reckoners (Zúčtovatelé), která se odehrává v naší blízké budoucnosti. Někteří lidé začali získávat super-schopnosti, ale nestávají se superhdiny, nýbrž superpadouchy. Všechny tři knihy jsou již přeložené do češtiny nakladatelstvím Talpress. V angličtině také vyšla povídka Mitosis.

   Další YA knihou se stal The Bone Season (Kostičas) Samathy Shannon, opět první díl, tentokrát stejnojmenné série. Velice čtivá kniha, měla však své mouchy. I zde se přesouváme do budoucnosti, která je pozměněna díky alternativní minulosti, a někteří lidé se zde rodí se schopnostmi jasnovidnosti. První dva díly jsou přeložené do češtiny nakladatelstvím Host. Příběh je v angličtině obohacen příručkou On the Merits of Unnaturalness (O podstatě nepřirozenosti), povídkou The Pale Dreamer a v březnu bude doplněna třetím dílem z plánovaných sedmi, ten ponese název The Song Rising.

   Následovala Prevértova básnická sbírka Pro tebe, má lásko s mnoha nádhernými básněmi, vhodnými i pro poezii neholdujícího čtenáře. Vydáno nakladatelstvím Mladá fronta. S ní jsem průběžně četla včera zrecenzované Stránky světa (Die Seiten der Welt) od německého autora Kaie Meyera. V tomto příběhu mladé Furie se prolíná náš svět se světem plným magie bibliomantů spojené s jejich láskou ke knihám. Čtená v překladu od nakladatelství CooBoo. Moc krásný dárek k narozeninám od Chuikity^.^ V němčině už jsou dostupné všechny tři díly této trilogie. 

   A ještě dnes na Silvestra jsem si v rychlosti stihla přečíst Adulthood Is a Myth (Dospělost je mýtus), sbírku krátkých komiksů na pár rámečků od Sarah Andersen (Sarah's Scribbles facebook), se kterými se jistě řada z nás setkala už jen díky účtu na sociálních sítích. Překlad vydalo v letošním roce nakladatelství CooBoo

   Uvidíme, jak si poradím s lednem plným zkoušek (na které jsem se nezodpovědně stále nezačala učit). Ale mohli byste se dočkat mini-recenze na Tyrkysového orla, mou nejoblíbenější knihu vůbec, jehož re-reading se velice protahuje pauzou, kterou jsem si dala mezi dvěma novelami, ze kterých se kniha skládá. A snad i první komiksovou recenzi na Sagu, Volume 1, kterou bych si také ráda znovu přečetla. To by byly hned dvě pětitlapkové knihy v jednom měsíci, abychom rok začali pěkně pozitivní notou. ^.^

   Tak na viděnou v novém roce! 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Jsem velice ráda za každý komentář, jen prosím, aby pod recenzemi nebyly spoilery z knihy, na kterou je recenze psaná, nebo z následujících dílů série. Moc děkuji. ^.^
Pokud si chcete promluvit o šokujících dějových zvratech, neváhejte mi napsat email nebo na Goodreads. ^.~